Focus i abast

Mot so razo és una revista especialitzada en tots els àmbits de la cultura medieval. Com a eixos temàtics principals promou la recerca sobre l'antic comtat d'Empúries i l’herència dels trobadors a la Corona d’Aragó.

La revista es publica anualment i va ser fundada l'any 1999.

És el fruit d'una col·laboració editorial entre l'Institut de Llengua i Cultura Catalanes de la Universitat de Girona i el Centre d'Estudis Trobadorescos de l'Ajuntament de Castelló d'Empúries.

La revista té tres seccions fixes:

• una amb Articles de tema obert
  • una altra amb Articles Monogràfics sobre un tema particular
  • i una secció Ressenyes Bibliogràfiques

Procés d'avaluació d'experts/ertes

Els articles acceptats preliminarment pel Consell de Redacció de MSR se sotmetran a una avaluació de double-blind peer review a càrrec de dos revisors externs, els quals hauran de ser investigadors de prestigi sobre el tema de l'article.

Un cop rebuts i considerats els seus informes, el Consell de Redacció decidirà i comunicarà si accepta definitivament o no la publicació d'un article i, si cal, amb quines condicions de revisió.

Cada article faran explícites les dades de recepció, aprovació i publicació.

Indexació

La revista Mot so razo està indexada a:

• ANVUR = Class A
  • CARHUS Plus 2018 = C
  • CIRC 2019 = C
  • DOAJ (en curs)
  • ERIH Plus
  • LatinIndex Catálogo (en curs)
  • MIAR 2019 = 3.8
  • EBSCO

i es buida sistemáticament a:

• Boletín Bibliográfico de la Asociación Hispánica de Literatura Medieval
  • Dialnet
  • Qüern
  • Raco – Revistes catalanes amb accés obert
  • Revistas de lingüística y filologia (Red nacional de lingüística sobre revistas científicas)
  • The Year’s Work of Modern Language Studies
  • Tenso. Bulletin de la Société Guillaume IX
  • WorldCat

Política d'accés obert

MSR proporciona accés directe i gratuït a tots els seus continguts des del moment de la seva publicació.

La publicació d'un article a MSR és gratuïta i no suposa cap cost per als autors.

A partir del volum 21 (2022) els articles es publiquen sota una llicència CC-By-Nc.

Sponsors

Els editors de MSR volen agrair a les institucions llistades a continuació la seva contribució al manteniment de la nostra revista.

Història de la revista

Mot so razo és una revista fundada el 1999 pel Centre d'Estudis Trobadorescos de l'Ajuntament de Castelló d'Empúries. Des del número 2 (2003) és una coedició del CET i de l'institut de Llengua i Cultura Catalanes de la Universitat de Girona.

Els primers 16 números de la revista es van publicar en paper. Des del número 17, MSR és una revista exclusivament digital.

Es pot accedir a tots els números de la revista, en accés obert, tant a través de https://revistes.udg.edu/mot-so-razo com a través de  https://raco.cat/index.php/Msr.